Pagina's

Totaal aantal pageviews

woensdag 15 mei 2013

DIY: bb cream maken

Ik heb een hele leuke diy voor jullie, namelijk zelf een bb cream maken. Ik was aan het experimenteren en toen kwam ik erachter waarom zou ik 20 euro betalen voor een bb cream als ik hem makkelijk zelf ka maken? Willen jullie weten hoe je dit moet doen kijk dan snel verder

benodigheden:

1. Een foundation in je eigen kleur
2. Een dagcrème
3. Zonnebrandcrème ( het liefst eentje speciaal voor je gezicht anders krijg je puistjes )
4. Een primer
5. Een potje
6. Een lepeltje 

Ik zelf heb de fotofinish foundation van catrice gebruikt, een dagcrème van kruidvat huismerk, een zonnebrandcrèm voor je gezicht van bioterm, een primer van essence en een potje en een lepeltje van Primark.

( ik had hier foto's van, maar helaas ben ik deze kwijt geraakt hopelijk snappen jullie het in tekstvorm ook )

Nu is het gewoon kijken hoeveel je nodig hebt van wat, ik weet geen precieze hoeveel heden ik heb gewoon een beetje afgemeten. Je moet er wel wat meer foundation in doen dan de andere ingrediënten.

Nu moet je gewoon roeren en kijken of het je kleur in als hij te licht is kan je eventueel nog foundation toevoegen en is hij te donker dan kan je nog dagcrème toevoegen.

Dit was mijn do it yourself van vandaag hopelijk vonden jullie het een leuk artikel en gaan jullie het ook zelf uitproberen.

3 opmerkingen:

  1. Leuke DIY ik ga het zeker proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, super leuke DIY! Is die essence primer nog te koop/welke is het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee, dank je voor je leuke reactie ! Ja zover ik weet is de primer nog wel te koop. Het is de My base primer. Je hebt er twee verschillende varianten van. Een meer oranjere en een glanzende. Ik heb de glanzende primer

      Verwijderen