Pagina's

Totaal aantal pageviews

woensdag 5 juni 2013

6 Fashion facts.

Ik dacht het is alweer lang geleden dat ik jullie een paar facts heb geleerd. Normaal gesproken doe ik dit altijd over make-up en je gezondheid, maar ik had het nog nooit echt over fashion gedaan. Dus ik dacht laten we jullie even wat bij leren met wat leuke fashion weetjes.

1. verreweg  het meest geboekte model van het seizoen is de Zweedse Tilda Lindstam, met maar liefst 76 shows op haar naam. Opgevolg door de uit Nieuw-Zeeland afkomstige Ashleigh Good en de Amerikaanse Kel Markey die ieder 65 shows liepen.

2. De eerste fashion week ( destijds nog press week ) werd in 1943 georganiseerd in New York door pr-dame Eleanor Lambert

3. M.A.C Cosmetics verzorgde dit seizoen de meeste shows: met 350 make-up artists maakten ze backstage bij 120 shows in totaal zo'n 4.700 gezichten op. Dat kostte 1.828 lipsticks, 1.642 oogschaduws, 439 setjes nepwimpers en 373 potjes nagellak.

4. New Yorkse hotels verdienen elkhalf jaar zo'n 6 miljoen dollar aan NYFW-bezoekers.

5. Elk seizoen reizen bijna duizend modellen de 4 steden af.

6. Tijdens de New York fashion Week werd het fanatiekst geinstagramd ( ruim 68.000 foto's ), maar de kiekjes uit Parijs kregen meer likes. ( In totaal meer dan 4,7 miljoen )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten