Pagina's

Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 maart 2013

Healthy tips

Ieder meisje kent het wel de ' ik ga gezonder leven ' en ' ik ga meer sporten ' Ik hoor het me nog wel zeggen. Ik probeer het steeds, maar meestal hou ik het niet vol. Ik hou teveel van snoepen en zit liever achter me computer dan dat ik buiten ga lopen. Ik wil niet afvallen ofzo maar ik moet wel gaan uitkijken, want als ik zo door blijf eten komt het niet komt. Ik ben op het moment niet dik, maar ook niet dun. Ik moet me gewoon in balans houden vandaar dat ik vandaag wat tips met jullie deel.










Tumblr_mj1afvu17z1rxuojso1_500_large

voedingstips:

1. Eet gevarieerd. Dit is een van de meest bekende regels als het gaat om een gezonder leven. Gevarieerd eten is belangrijk je hebt van alle voedingsstoffen iets nodig en niet van 1 deel te veel en het andere te weinig je moet het in balans houden. Zo weet je zeker dat je lichaam alle noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

2. Eet veel groente en fruit. Groente en fruit verminderen de kans op hart- en vaatziekten en bepaalde vormen van kanker. Een flinke portie groenten en 2 stuks fruit per dag is voldoende.

3. Wees zuinig met zout. Een te hoge bloeddruk kan worden verlaagd door minder zout te eten Probeer er daarom wat zuiniger mee te zijn. Ik eet ontzettend veel zout en dat is dus slecht ( nooit echt geweten ) Ik zal wat moeten matigen op mijn zoutgebruik.

4. Drink voldoende. Drink tenminste anderhalve liter water per dag. Dat zijn 12 tot 13 kopjes en dat klinkt erg veel, maar andere dranken zoals thee, melk en vruchtensappen tellen ook mee. Frisdranken moet je voorkome. Water zuivert je lichaam en is erg goed voor je huid.

5. Ontbijt altijd. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die ontbijten slanker zijn en gezonder leven.

beweegtips:

1. bewegen. beweeg minimaal 5 x in de weel 30 minuten. Een stevige wandeling is al genoeg als je maar beweegt

2. yoga. yoga is een uitstekende oefening (maar traint hart en longen niet), want de spieren worden door strekken getraind. Het oefen programma zal een succes zijn als u een activiteit of sport doet die u leuk vindt, dan wordt het nooit saai.


Positieve gevolgen van lichaamsbeweging:
 -hart en longen blijven gezond
-de endorfineproductie wordt gestimuleerd, waardoor u zich 8 uur lang extra goed voelt
- hoofdpijn, spastische darm en migraine worden minder
-de eetlust wordt onderdrukt
-kan uw eetgewoonten veranderen
-u beweegt meer
-u verbrandt calorieën
-u slaapt beter
-angstgevoelens verminderen
-paniekaanvallen verdwijnen
-depressies gaan weg
-uw figuur wordt beter
-u voorkomt jetlag
-het cholesterolgehalte daalt
-de bloeddruk gaat omlaag.
Daarnaast weten we dat lichaamsbeweging het zelfrespect, het zelfvertrouwen, de prestaties en de geestelijke gezondheid verbetert.


Dit waren wat tips van mij; Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad !

leef jij gezond? doe jij aan sport  

1 opmerking:

  1. Hee meis, ik heb je genomineerd voor de Liebster award. Deze award is speciaal voor blogs met minder dan 200 followers. http://truebeautyandmore.blogspot.nl/2013/03/liebster-award.html dit is het artikel wat ik erover heb geschreven. De bedoeling is nu dat jij 11 feitjes over jezelf verteld, mijn 11 vragen beantwoord en zelf 11 andere blogs nomineert. Daarnaast mag jij voor deze 11 blogs ook weer 11 vragen bedenken. Klinkt ingewikkeld, maar dat valt reuze mee! ps. laat je me even weten als je je artikel hierover hebt geschreven? ps. het is de bedoeling dat je mijn blog ook in je artikel vermeld xoxo

    BeantwoordenVerwijderen